Neznámá zářivka Philips

Úterý Říjen 22 17:49:57 CEST 2013

Hezký večer,

     marně hledám nějaké informace o zářivce Philips. Zářivka je dlouhá
26,5 cm a má v průměru 1,5 cm. Příkon udávaný 8W, patice vypadá podobně
jako na normální zářivce, ale je menší. Obrázky jsou tady
http://chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/index.php?path=obrazky%2FZarivka/
více toho na ní není, krom upozornění, že se do ní nemá koukat :-)

     Je to zářivka pracující v oblasti UV-C a mne by zajímalo, jak se
pozná, že dobře funguje. Svítila mi tu několik sekund, takže se nic
nemohlo stát, připadalo mi, že cítím ozón, to by bylo dobré znamení.
Uvnitř trubice je mírně svítící mdle bílý výboj. Je to tak dobře?

     Mimochodem, existuje nějaký spolehlivý filtr, který umožní
nakukovat do skříně s lampou a nebude pouštět škodlivé paprsky ven? Mělo
by stačit obyčejné sklo, ale je to tutovka?

     Saša Svobodová