OT: Bezdiskový linuxový server.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Pondělí Říjen 21 13:09:17 CEST 2013

Dobrý den,
je tu hodně odborníků na linux, servery atd. Zeptám se tedy:
Chtěl bych mít linuxový server bez HDD, který nabootuje ze sítě přes PXE
z DHCP a TFTP serveru, poté si připojí přes iSCSI diskový prostor a
pojede z něj.
Data, DHCP a TFTP server bude na Synology DS713+. Deska je MSI
C847MS-E33. Linux asi Debian 7.xx.
Pročetl jsem několik návodů a postupů, ale protože linuxu a těmto věcem
moc nerozumím, pořád mi není jasné jak to udělat.

Umím linux nainstalovat na diskový počítač (což zvládne dnes asi každý),
popral bych se s připojení iSCSI disku atd.
Ale jak dosáhnout toho, že na tom PC disk vůbec nebude, nevím.
Předpokládám, že přes PXE boot se z TFTP spustí nějaký "malý" obraz
linuxu, který připojí iSCSI a tam už bude ten "hlavní" linux.

Hlavním smyslem celého řešení je to, že data na DS713+ budou kompletně
zálohovaná. Když klekne to PC, vymění se za jiné a jede se dál.
Poradíte, kde se inspirovat a co nastudovat? Děkuji.

--
Martin Hanek