OT: modelarina - jak zacit s letadly pro 13leteho

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Říjen 21 10:33:22 CEST 2013

Souhlasim, ale vidim to na tech svych (12 a 7), ze je to strasne
nestastne - je to zlo dnesni doby.
Pamatuji jak jsme zavideli Nemcum a Rakusakum, kdyz jsem v roce 1990
vyrazil na MS s jeste mokrym pasem na Jawe 90, ze meli skvela radia,
krasne motory, nablejskane probarvene laminatove trupy, skvelou
bizuterii (tahla, kulove kloubky atd) - bohuzel valna vetsina z nich tim
ze spolehala na kupovane veci o nich nevedela jak funguji a proc funguji
- proc na te lodi musi byt takhle hrana a co se stane pokud tam nebude
nebo bude vetsi. Pak je spraskal rusak, co po prvni jizde osmirgloval
plovaky protoze na tom rybniku se v zadni zatacce delaly stojate vlny a
lode to prevracelo - jemu to bylo jedno - mel je balzovy , staly ho par
penez za balzu a delal si je sam - nemci meli trupy za stovku marek a
bylo jim lito je znicit - vlastne je to ani nenapadlo.
Ted jsme tam kde oni byli pred tema 20 lety.

Pred casem jsem se rozhodl, ze postavime model remorkeru (na dnes
popularni http://www.tugtowing.cz ) naprosto bez nejakych souteznich
naroku - jen se mi libi, ze to jezdi dlouho, ma to silu a je to
jednoduche na stavbu. Predevsim proto, ze me naprosto irituje kdyz vidim
kluky se flakat a cumet do PC, tabletu a mobilu.

kdyz jsem jim ukazoval planky a zaroven kus preklizky a par spejli tak
netusili jak z toho ta lod muze vzniknout - muzu rict, ze hlavne ten
mladsi na to koukal jak vejr jak je to jednoduche, kdyz z obycejnych
"placatych" veci vznikne prostorovej utvar. Samozrejme ze valnou vetsinu
veci delam ja, ale jsou u toho a vi uz, ze uriznout rovne spejli neni
tak jednoduche a ze kdyz ji nezabrousi do roviny tak jim to nebude sedet.

tady par fotek z pocatku stavby
http://www.cncnet.info/galery/Springer/

ted uz budeme laminovat trup

Radek Vicek