OT: modelarina - jak zacit s letadly pro 13leteho

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Říjen 21 09:24:48 CEST 2013

Dne 20.10.2013 21:17, Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Dobrý den,
>
> prosím o počáteční nasměrování, syn se nadchl pro leteckou modelařinu,
> ale s omezeným rozpočtem nevím kde začít.
>
> Zpočátku by si vyřezal zřejmě EPP (nebo XPS) tělo RC elektro modelu,
> tedy co lze dostupného použít (ze stavebnin, bau*) a hlavně kde vzít
> nějaký plán na něco jednoduchého ne moc pracného (bude si to dělat sám,
> tak ať ho to neodradí)?

pokud je modelarinou nepolibenej tak bych bud sel cestou hazedla - pekne
jako jsem zacinal ja - lehke balzove prkynko tl.10mm - osmirglovat
nabezky odtokovky, udelat vzepeti a usi, slepit ze dvou spejli 5x5mm
trup a pak dva kousky balzy tl.2mm na smerovku a vyskovku

ja bych to mel ted postavene za odpoledne, kdyz mi bylo 10 tak jsem to v
krouzku lepil pul roku, ale naucil jsem se rezat, smirglovat a lepit

navic se nauci dobre hazet - coz je jak jsem z hruzou zjistil u dnesnich
deti naprosta tragedie

dalsi plus je to, ze hazedla byly neustale nahazeny vzadu v MBcku za
oknem a v podstate kdekoliv kde byl volnej prostor se dalo litat - s
RCckem na baterky uz je to mnohem vic kramu na obstarani

> Prosím doplňte co ještě k tomuto bude potřeba:
>
> RC souprava, 4 serva (2 vpředu, směrovka, výškovka - nebo u výškovky
> jsou taky 2?), motor, kontrolér motoru, baterku, vrtuli, podvozek,
> nějaké tenké rovné drátky jako táhla od serv (průměr?) a izolepa se
> skelnými vlákny +...?
pokud opravdu RC a s motorem tak pro zacatek bych nic nekomplikoval a
pouzil 2 serva - jen na smerovku a vyskovku - kridylka muzete kdykoliv
do EPP vyriznout a serva zalepit primo do kridla - jen ho nariznete a
zamackate tam kablik - idelane plochou trojlinku

> Specializované obchody jsou vcelku drahé, navíc za tuzemské poštovné má
> 2 serva. Za cenu výřezu u DP model má vysílačku s plno drobnostma.

drahe mozna, ale nic tak nedemotivuje jako neuspech - prikladem je muj
otec ktery jako malej stavej silene dlouho nejakou A3 a pri prvnim letu
pri vlekani zakopl a letadlo totalne rozsaloval - k letadlum se uz nikdy
nevratil

osobne mohu doporucit letadlo Bendy 400:
http://www.telink.cz/cz/katalog/bendy400.htm

nevim jestli to jeste prodavaji, ale snad by slo aspon se domluvit aby
poslali vyrez kridla - sice z EPP lita skoro vsechno, ale prave v
zacatku je treba aby to nebylo krive a bylo to maximalne hodne

s Bendym jsme se vyradili naprosto neuveritelne - dokonce kolegu, ktery
se cely zivot snazil naucit leta s RC se to s nim konecne povedlo

druhy kolega ac me letadla jina se zamiloval do pomaloletu a sel prave
cestou objednani vyrezu kridla a stavby balzoveho trupu - vyjde vam
mnohem lehci ero, ale zase krehci ;-)

tady mate neco k pocteni o nasich zazitcich s Bendym:
http://www.cncnet.info/view.php?cisloclanku=2004120101