OT: Roboticke vysavace ?

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Říjen 21 00:37:30 CEST 2013

Dne 20.10.2013 23:22, Petr Kubáč napsal(a):
> Pokukuju po robotickem vysavaci a od znamych muzskeho pohlavi jsem
> dostal informace typu - ten je skvely neb je v nem ARM s vyvedenym JTAG
> konektorem.
> Tak jsem se ptal zenskych v praci a dozvedel jsem se ze jiny model
> "krasne sviti"
> Kdyz jsem se ptal na vysavani tak obe skupiny pokrcily rameny jakoze "da
> se to"
>
> Tedy kdo jej ma doma a pripadne (ne)doporucuje svuj model ?
>
> Zdravi Petr Kubac

Dobrý den,

před zhruba 4mi(?) lety jsme koupili Máňu (iRobot Roomba 581 - už se
myslím neprodává).
Především je třeba říci, že se nejedná o vysavač. Je to v podstatě
robotický rotační kartáč se zásobníkem na bordel, který se do něj nasává
turbínkou. Je třeba počítat s tím, že není příliš rozumné ji pouštět
třeba na hedvábný nebo vlněný koberec s vlasem, protože z něj bude
vytrhávat vlákna, nicméně ani na takovém povrchu se nezakecá. Velmi
dobře jí jdou dlažby, parkety a zátěžové koberce.
Za ty čtyři roky jsem neměl žádný problém. Dnes už bych nekupoval
dálkové ovládání ani virtuální zdi, řeším to tak, že Máňu strčím do
místnosti, kterou chci uklidit, zapnu ji a zavřu dveře. Že je uklizeno
poznám podle toho, že utichl kravál :-)
Pokud jde o kvalitu úklidu, musí se počítat s tím, že je občas potřeba
vzít vysavač a uklidit tam, kam se Máňa nedostane. Umí přejet i nižší
práh (máme doma 18mm vysoké), nespadne ze schodů, umí ale uváznout pod
nábytkem, pokud je díra tak nízká, že se v ní šprajcne. Skvělé je, že se
dostane i tam, kde bych se musel plazit po zemi (třeba pod dvojlůžko).
Před pořízením Máni jsem vysával jednou týdně, trvalo mi to tak hodinu.
Teď vypouštím Máňu 4x týdně, zabere jí to nějakých 8 hodin, já dojíždím
to, co nezvládla, což mi zabere měsíčně tak 20 minut. K tomu je třeba
přičíst čas na vyčištění robota vysavačem - jednou týdně tak 5 min.
Po SW stránce je třeba říct, že ten iAdapt mají dobře zvládnutý. Máňa
moc nebloudí, zmapuje si místnost a jede; do nábytku nebo zdí většinou
nevráží.
Úklid není nějak extra rychlý ani dokonalý, ale na udržení přiměřeného
pořádku stačí. Máňa byla poměrně drahá (stála nějakých 14kKč), ale
koupil bych si ji zase. Jen bych vynechal zbytečné serepetky; všechny
jsem je vyzkoušel, ale trvale používám jen robota a nabíjecí stanici :-)

JF