modelarina - jak zacit s letadly pro 13leteho

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Říjen 20 22:33:17 CEST 2013

Tím placatým jsem myslel nikoli výsledný vzhled, ale to, že jediné, co se
nevyřeže jako placaté, jsou křídla, které se musí zbrousit a jinak se na nic
nesáhne a hezky to do sebe zapadne.

Přece jenom dostat v podstatě skládačku a vyřezat si to sám, je dost
podstatný rozdíl, navíc si může pohrát s vlastním tvarem trupu. V podstatě
bych uvítal plánek na něco podobného, jako u tohoto odkazu co jsem uváděl -
po složení to totiž vypadá jako skutečné letadlo.

http://dpmodel.com/stranky/eshop/index.php?124,fun-fly

Pokud tedy nic podobného nemáte v zásobě, dejte mi prosím link na živé
fórum, odkud mě za podobné dotazy nevykopnou.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 20. října 2013 22:02
Předmět: Re: modelarina - jak zacit s letadly pro 13leteho

No ja pochopil, ze chcete stavet. Pokud chcete jednoduchou konstrukci, tak
pak tu potvoru od Multiplexu - uz jen takovy detail, ze se cela stavba
obejde s jednou flaskou vterinaku a lamacim nozem (ktery ani nemusi byt
potreba) a motor (i kdyz stejnosmerny, ale pro prvni skoky velmi pouzitelny)
i vrtule je v baleni, vcetne vsi dalsi bizuterie. Jediny detail je, ze ta
prvni verze nema kridelka (ale na to staci prave ten lamaci nuz, kdyztak
poslu link, jak na to).

Nakonec zjistite, ze jen na tom motoru a vrtuli se ty dve stovky navic
vratily - nemluve o tom, ze to je letadlo, ktere umi letat, narozdil od tech
plackoletu, ktere musite do vseho, vcetne vodorovneho letu, nutit a stale
ridit. Tyhle placaty potvory jsou spis prvni krok k akrobatum - "kam to
poslu, tam to leti" (pokud neni zkroucene nebo nejak jinak postizene
stavitelem), coz opravdu neni to chovani, ktere by zacatecnik ocenil, tam je
naopak idelani, kdyz se letadlo samo srovna pote, co ja jako pilot pustim
vsechny packy a prestanu mu do litani kecat :)

Pavel Kutina