Nabíječka NiMH AA

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Říjen 14 13:50:19 CEST 2013

No tak jsou pulzy a pulzy - neco jineho bude trvaly 1/10C nabijeci proud
a na nem namodulovane treba kratke pulzy rozumneho proudu (ne 1-2C) a
vetsinou se to jeste kombinovalo s pulzy vybijecimi.
Pokud by platilo to co pisete tak se muzeme bavit o tom, proc ten
nabijeci pulz nema treba 10A a proc zrovna ty 2A nevadi a proc nevadi
baterce 800mAh stejne jako te co ma 2.500mAh.

Stale plati, ze co hodlate z baterky odebirat tak byste ji mel i nabijet
(souvisi to s rustem struktury krystalu na elektrodach). Specielne u
pohonnych baterii. LSD baterky, ale jsou urcene prave na male a
dlouhodobe odbery. Modelari je z tohoto duvodu nepouzivaji ani v
modelech, kde je vic serv.

Co se tyka IPC/Maha - kdyz se kouknete tak jsem kolegovi napsal, aby si
ji koupil, ale vzhledem k tomu, ze potrebuje nabijet sesticlanek bych
povazoval mit moznost jej nabijet najednou - ne cekat 4h nez se nabijou
4 clanky a pak dalsi 4h nez se nabijou dalsi dva. A na to uplne staci
1/10C nabijecka, ktera ty clanky nabije do druheho dne. A pokud by bylo
treba tak poridim druhou sadu clanku na stridacku.

A poustet do clanku AAA 2A proste normalni neni. Ten clanek neni odpor -
chemie v tom clanku je rychlej proces - tam se na nejake prumerovani
nehraje - bud to je kam davat nebo neni.

Mimochodem jsem se shodou okolnosti bavil s kolegou (mame oba Mahu), ze
mu kragluje LSD baterky (specielne AAAcka) - bez ohledu na vyrobce.

Radek Vicek