Nabíječka NiMH AA

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Říjen 11 09:54:50 CEST 2013

V textu...

Radek Vicek

Dne 11.10.2013 7:33, Ladislav Vaiz napsal(a):
> Nutné
> - nabíjení 6(auto) +2(ovladač) AA. Připouštím nabíjení každé skupiny
> zvlášť.
predpokladam, ze to je nejaka hracka - tzn. proudove odbery nejsou zadne
brutalni
nabijeni kazde skupiny je nutnost, protoze jsou ruzne vybijene

> - "rozumný" přístup k baterkám, aby se slabší dále neničily
rozumny pristup k baterkam musi mit hlavne uzivatel - tedy nevybijet do
kolen, nenechavat je vytlucene lezet v aute atd. - potom pokud jsou
baterky kvalitni neni treba se niceho obavat a staci nabijecka co nabiji
1/10 C

> Preferuju něco, co se o baterky "postará" za mě.
starat se musite vy - to za vas zadna nabijecka neudela - hlavne pri
vybijeni

Opakovaně se mi totiž stávalo, že
> baterky po několikaměsíčním nepoužívání odcházely.
tipuji, ze slo o prorustani krystalu pres separatory - baterka po par
tydnech (i dnech) totalne na nule - po rozbehani (krystaly se upalily)
mela zase plnou kapacitu
to byl problem nekvalitnich baterii (i treba z produkce Sanyo) - s
nastupem LSD baterii se tohle vetsinou nestava

> Vhodné by bylo:
> - vybití před nabíjením nebo nějaké režimy pro oživení
> - měření kapacity pro přehled o stavu baterek

moje doporuceni je - udelajte nabijecku co nabiji 1/10 C - jednoduchy
proudovy zdroj - tim nabijejte vzdy po jezdeni - nechte to tam pres noc
a az prijdete z prace mate nabito
pomale nabijeni malym proudem, ktere clanky snaseji i v pripade, ze jsou
uz nabite totiz umozni tem slabsim se dotahnout - obcas je dobre to tam
nechat klidne 24h

a pak si kupte bud IPC nebo MAHA - na obcasnou kontrolu jednotlivych clanku
mimochodem ja tyhle nabijecky nemam rad - regulaci nabijeciho proudu
totiz delaji jen pomalou PWMkou maximalnim proudem -v pripade MAHA jsou
to 2A - takze nastavite 200mA a do male AAA baterky se tlaci 1s 2A a 9s
nic - coz povazuju za prasarnu
na AA Mahu pouzivam, ale nepouzivam vetsi proudy nez 500mA