3D tiskarny - poznatky z veletrhu a konference

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Říjen 9 21:29:56 CEST 2013

Je mozne, ze tam vystavovali tendencne, "Kdyz ted leti RepRapy, ukazeme, ze umime delat take profi RepRapy", ale jinak v prumyslu se dnes IMHO prevazne pouzivaji praskove technologie. Je to vpodstate sadra, ktera se v tenoucke vrstvicce foukne do nadoby a necim jako hlava inkoustovky se do toho nastrika "voda" (samozrejme s moznosti libovolnych barev). Foukne se dalsi vrstvicka atd.
Tahle technologie dela vzhledove i presnosti temer idealni vyrobky. A hlavne se sadre podobnym materialem umi perfektne pracovat lidi, co vyrabi ruzne formy napriklad na vstrikovani plastu atd. Takze od CADu k realnemu naprosto profi a zcela seriove vyrabenemu vyrobku je skutecne velmi kratka cesta.
Napriklad vyvoj prototypu novych aut je, odvazuji se tvrdit, z minimalne 75% prave o rapid prototypingu. A vetsinou to opravdu neni technologie FDM (to co pouziva RepRap).

Jakub Serych