OT:patecni okenko x = y+++++y;

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Říjen 4 15:08:29 CEST 2013

To hle už ano..

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Marek Peca
Sent: Friday, October 04, 2013 1:32 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT:patecni okenko x = y+++++y;

> DD, mejme v cecku nasledujici cast kodu (predpokladejme ze x a y jsou
int):

> y = 1;
> x = y+++++y;
> Co bude v x a y po vykonani tohoto kodu?

Patrne melo jit o "y++ + ++y". Zde je treba vedet, ze ++y vraci hodnotu
po, zatimco y++ hodnotu pred. Kupodivu -- a to je asi vtip ulohy -- neni
potreba vedet, zda se operandy v souctu vyhodnocuji zprava, nebo zleva --
protoze v prvnim pripade to dopadne jako 1+3, zatimco v druhem 2+2. V obou
pripadech zbyde y==3, x==4.

Pro kontrolu jsem to nechal prelozit gcc (-ansi), ale ouha -- priklad byl
prilis hadankovite zamlzen vynechanim mezer -- gcc to nezere: error:
invalid lvalue in increment.

Po vlozeni mezer vysledek dle predpokladu.

Tak nevim, jak hovori ANSI, ale asi se to zadani uplne nepovidlo ;-)
MP