Motor stahování oken

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Říjen 3 11:39:13 CEST 2013

Ja jsem pred casem delal k tomuto motoru regulator PWM. Obycejny - 555 +
FET.  Kdyz byl kmitocet nizky, motor rval, nebo pocukaval/20Hz  ( vyssi
f  bylo slyset piskani )
kdyz jsem to zvednul na 15 kHz, tak zase strasne topil ten tranzistor,
protoze se projevila nedokonalost buzeni FETu pri tom kmitoctu.
Po par dnech laboraci na stole ( vylepsovani budice )  a konstatovani,
ze nejsem schopnej vyrobit poradny PWM  s low cost součástkama,
jsem udělal triakovou regulaci do primáru síťového trafa a prasátkem to
točí dodnes bez problémů.

Jinak na točení vepříků a jiné havětě jsem viděl udělátko s krokovým
motorem a regulátorem, který uměl tam a zpět, půlotáčky, čtvrtotáčky a
vůbec další možné a nemožné  kombinace,
včetně výškového nastavení osy otáčení nad ohněm.