Konstrukce laboratorniho zdroje

Čtvrtek Říjen 3 10:27:19 CEST 2013

Pred cca 2 roky me posedlo neco podobneho, hledal jsem konstrukci
laboratorniho zdroje,který by umel to co profi zdroje v cenové kategorii v
cenach USA vice než 1000$. Nic jsem nenasel. Tak jsme se do toho pustil
sam. Kam jsem dosel po dvou letech?
Tak tohle je linearni stupen s rizenim a merenim
http://i.imgur.com/LnDYbPC.png
http://i.imgur.com/7RRXtDH.png

k tomu potrebujete nejaky samotny zdroj
http://i.imgur.com/T5wpzxN.jpg
no a nakonec nejake ovladani tedy dnes asi neco s 3.2" az 4.5" TFT, ktomu
jeste nemam ani ty obrazky.

Tak abyste mel predstavu co obnasi takovy zdroj vyssi kategorie nez je
tranzistor rizeny TL074 :-}
Predpokladane parametry
- 0-50V
- 0-10 nebo 0-3A podle pozdavku
- rizeni proudu i napeti je 16bit DAC
- mereni 24bit ADC s presnosti na 18bitu
- na vystupu je jen cca 50uF keramika,umi to i domerovat proud z tohot
kondenzatoru
- na mereni proudu do 250mA je pouzit 10ohm resistor tedy presnost pro male
proudy radove 10uA, pro vetsi proudy se tento rezistor premosti
- separe svorky pro mereni napeti samozrejmosti,
- nadproudova i prepetova ochrana je tristupnova
- zdroj umi tahat napeti i dolu viz treti TO3 na desce lin stupne
- zdroj je zcela plovouci a rizeni je po izolovane sbernici cili lze mit
2,3,4 a spojovat je seriove i paralelne
- melo by to mit solidni ucinnost, na spinen stupni se nastavi pozadovane
vystupni napeti nahrubo a lin stupen jen zajistuje rychle, presne rizeni
tak aby bylo napeti tip top.

Bohuzel to je zatim jen ve fazi techto obrazku, tedy je navrzen tistak pro
lin stupen, spinany zdroj, musi se
- zkonstolovat vyse uvedene
- navrhnout ovladani a zobrazovani
- cele postavit
- napsat firmware, v lin. stupni je ADuC845, pro rizeni pocitam s nejakym
ARM, mozna idelane hotovou desku s displejem z ciny, rizeni je po izolovane
I2C nebo SPI ted vlastne ani nevim co jsme tam dal :-)
- navrhnout nejakou solidni bednu
Ja jen, aby byla predstava co se skryva v lepsich zdrojich a ze se z 50
soucastkami neda postavit lepsi zdroj, v te me konstrukci je radove
600-800ks soucastek pro jeden kanal.

Na druhou stranu, ja su magor, prave navrhuji rizeni slepic a kdyz se
podivam na tistak pomalu ni to zacina pripominat modul rizeni jaderneho
reaktoru a to se krotim :-}

Martin