Re[2]: Ublížená deska: -) ... že by FIXED ?

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Říjen 2 09:58:30 CEST 2013

Někdy v letech 87 plus mínus dva roky jsem tuto metodu podal jako zlepšovací návrh v n. p. ŽĎAS. (To pro ty kdo by si to chtěli dohledat.) Protože jsem se obával  okamžitého zamítnutí z důvodů výparů olova, napsal jsem tam větu, že lze i foukat. Až asi ve třetím kole to dostal na stůl ředitel OHESu ve Žďáře a ten to elegantě smetl se stolu, že je to nehygienické. Tak pozor, v šufleti by měl být i náustek, samozřejmě hygienicky zabalený, případně po použití vypraný ve vlažné vodě a uchovaný ve zvláštní krabičce, redukce k silikonové hadičce..... Ale osobně ho považuji za jeden z nejvtipnějších. Vždycky si vzpomenu na praktikanty na našem pracovišti, když dostali na vybagrování použité desky počítačů, každému visel z úst chobot a když přišel šéf tak tvrdili, my foukáme....
Nepíšu to proto, že bych si dělal nějaký zvláštní nároky na prvenství, s Danhardem se osobně neznám jen jsme na tutéž věc přišli nezávisle. V konferenci však tuto metodu popsal on, tak i pro mne je to Danhardova metoda.
Jinak tuto metodu odsávání používám tam kde by bylo nebezpečí naprskaného cínu třeba pod součástky, kdy není použita nepájivá maska a mohly by vzniknout zkraty. Foukání ústy nepoužívám, to už je lepší tlakový vzduch, obyčejná pistole, jaká se používá u obráběcích strojů. Nevýhoda je ten naprskanej cín. Ale na prokovy nebo nožičky v prokovech je tahle metoda bezva. Pokud je třeba dostat napařenej cín z desky, používám "zkuličkovávač" obyčejnou kalafunu v lihu nebo nitru či acetonu, tím to potřu, přefouknu horkovzduškou, cín se zkuličkuje a smetu ho.
Pavel Glajc