Elektormotor s prevodovkou 12V 180Ncm cca 60ot/min?

Úterý Říjen 1 12:10:14 CEST 2013

Pri psani dotazu , jsem vychazel z katalogovych udaju motoru,který jsem
pouzil v puvodni konstrukci. No a protoze ted motoru potrebuji podstatne
vice snazim se optimalizovat, zkratka hledam reseni s idealnim pomerem
vykon/cena.
Zvazil jsem dvere a meli by mit, v nejhorsim pripade, 930g, taham je
nejakou 0,3mm pletenou snurou pro morsky rybolov (nosnost 30kg). Dvere
jezdi v AL profilech s cca 3mm vuli . Sevo ma mit 6kg cm, prumer navijaku
je udajne 25mm. Tak to byly presne udaje. Tezko odhadnuitelny je vliv
bordelu a treni v kurniku, puvodni motor dvere zvednul i se slepici :-)
Uprime ve me to servo take dvakrat duveru nevzbuzuje, ale bylo by to reseni
all in one a to vcetne navijaku.
Tahani nahoru i dolu by s timto servem slo ,ale musel bych do kurniku dat
spodni kladku coz nevim zda je realizovatelne. Reseni je jednoduche nechat
dvere zavrit a pak je nadzvednout , zmerit proud a dovrit.

Krokovy motor by byl idealni, ale jde o penize a drubez nikoliv kosmicky
program hrazeny z verejnych rozpoctu :-)
Reseni s klasickym motorem
-
http://www.ebay.com/itm/13-14Kg-cm-6mm-Shaft-Permanent-Magnetic-Gear-Box-Motor-50RPM-DC-12V-/400556293681?pt=AU_B_I_Electrical_Test_Equipment&hash=item5d4303fe31
+
http://www.ebay.com/itm/NEW-3590S-2-103L-10k-ohm-Rotary-Wirewound-Precision-Potentiometer-10-Turn-/400391563255?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d393267f7
+
navijak vytocit se silonu
na rizeni motoru1x L298N za zza 1,5$.
Pokud nechci potenciometr tak na koncaky 2x HALL TLE 4945+ do dveri dva
magnety  N35 z ebay.
Relativne jednotuche reseni ,ktrere je samosvorne a dvere v horni poloze
drzi bez proudu.
Servo jerte jednodusi a levnejsi, otazkou je zivotnost a samosvornost

Krokovy motor, o tom jsem ani neuvazoval , Nejmensi pouzitelne motry by asi
byly NEMA17, ale nevim jak drzi polohu bez napajeni, na kolik vyjde
nejlevnejsi rizeni takoveho motoru?