Elektormotor s prevodovkou 12V 180Ncm cca 60ot/min?

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Říjen 1 10:54:45 CEST 2013

Dne 1.10.2013 10:29, Draček Fráček napsal(a):
> Dotaz na mistni modeláre. Poznam na proudu pres servo (shunt v zemi),
> kdyz se zasekne ovladane bremeno, respektive spis zda se toci naprazdno
> nebo s cca 500-900g bremenem? Jde mi o to zda z proudu pres servo poznam
> ze se dvere skutecne otevreli/zavreli nebo jsou zasekle a servo
> naprazdno toci s navijakem

no podle me to poznate jako u kazdeho motoru - neni duvod aby to poznat
nebylo - jen nevim jak mate presne udelane to navijeni - pohyb nahoru
podle me poznate vzdycky (motor si neco vezme), ale pokud to dolu jede
vicemene samotizi tak muze byt problem s tim, ze proste nepoznate ze to
dojelo dolu - respektie zmena proudu muze byt velmi mala (a je otazkou
zda to bude zrat min kdyz to jede dolu a nebo kdyz dvere dosednou).
Dle meho by to melo byt obousmerne - tedy dvojitej bubinek - aby dvirka
byla tahana obema smery (a vule vymezena napinacim perem) - pak je to
naprosto bez problemu

> Jak je to se spotrebou serva pokud je napajeno a na ovladacim fousu neni
> zadny ridici signal, jde mi o to zda mam resit komplet vypnuti serva po
> dosazeni pozadovane polohy?
no to zalezi na konkretnim servozesilovaci - byla serva, ktera
nepritomnost signalu velmi tezce nesla a zacala naopak velmi zrat

dalsi vec je ze jednostranne zaveseni bude generovat zatez, kterou tahle
levna serva budou kompenzovat - servo nedojede uplne presne a bude mit
snahu stale mirne vrcet - chce to tedy opravdu dvojite zaveseni

P.S. ted koukam ze na tom servu ten dvojitej bubinek je - tak by to
nemel byt problem

jinak vypinani je asi urcite dobry napad - bude to jinak bastit nejaky proud

> Serva jsou primarne 6V, jak moc jsou hakliva na vyssi napeti, treba 7-8,
> pocitam ze motoru by se zvedl vykon, ale co zesilovac?

ty serva jsou delana na 4.8V s tim ze vydrzi 6V. 7-8V je podle me uz moc
- budou trpet i prevody.

Jinak osobne mam pocit, ze tohle je spis aplikace na krokovy motor -
uzivatelsky snadne serizeni