Elektormotor s prevodovkou 12V 180Ncm cca 60ot/min?

Úterý Říjen 1 10:29:34 CEST 2013

To staci i na husu, marne premyslim, proc jsem pocital s tremi otackami,
tedy s zacatkem otaceni v nulove poloze serva, asi uz zacimam blbnou.
Domluvim se s budoucim provozovatelem a pokud nebude proti tak jedno servo
objednam na zkousky.
Dotaz na mistni modeláre. Poznam na proudu pres servo (shunt v zemi), kdyz
se zasekne ovladane bremeno, respektive spis zda se toci naprazdno nebo s
cca 500-900g bremenem? Jde mi o to zda z proudu pres servo poznam ze se
dvere skutecne otevreli/zavreli nebo jsou zasekle a servo naprazdno toci s
navijakem
Jak je to se spotrebou serva pokud je napajeno a na ovladacim fousu neni
zadny ridici signal, jde mi o to zda mam resit komplet vypnuti serva po
dosazeni pozadovane polohy?
Serva jsou primarne 6V, jak moc jsou hakliva na vyssi napeti, treba 7-8,
pocitam ze motoru by se zvedl vykon, ale co zesilovac?

Byla zde otazka jak mam reseno pocitani pruchodu. Podotykam, je to takova
spise sranda funkce,ktera v puvodni verzi byla experimentalni a nijak se
nepodilela na rizeni.
Technicky slo o dve infra zavory jedna na vnitrni a druha na vnejsi strane
dveri, klasicka logika preruseni obou znamenalo pruchod a smer pruchodu
urcovalo, ktera se prerusila prvni,  Hardwarove jde o
http://www.tme.eu/cz/details/tsop4840/integr-detektory-infracerveneho-zareni/vishay/#
+
http://www.tme.eu/cz/details/tsal6200/ir-diody-vysilaci/vishay/#

Pouzil jsme pro kazdou stranu jinou frekvenci tedy 40 a 33 kHz, ale mezi
nami je to uplne putna selektivita je tak mizerna , ze 33kHz v pohode
chytnete na 40kHz a opacne.  Krome prazdnin kdy si s tim hrali deti to
pocitalo celkem spravne, respektive podle citace se slepice v kurniku ani
nehromadili ani nedosahovali zapornych hodnot.Tak by se to ve verzi 2,0
dalo zapojit do rizeni.
Vcera jsem dokoncil navrh ,ktery pocital s klasickym motorem, 10 otackovym
potenciometrem a/nebo 2ks Hall + magnet koncaku na padacich dverich. Pokud
vyjde toto servo a zda se byti skoro idealnim resenim budu to muset cele
predelat.Opet lituji, ze ST nedela nejaky pidi STM32 s cca 10 vyvody.

Martin