IR topne elementy / pretavovaci pec

Sobota Listopad 30 19:51:22 CET 2013

Pred casem jsem u cina objednal topne IR topne elementy pouzivane v BGA
rework station a vlastne i v pretavovacich pecich.
Ty me vypadaji takto http://i.imgur.com/X6tGQvC.png
vykon 650W v bloku je zality docela solidne udelany K clanek, za cca 6.5$
slusna prace cinskeho robotnika.
Udelal jsem k tomu trivialni triakovou regulaci a tak nejak to fungujedle
podle predpokladu proto bych rad pristoupil k final konstrukci tedy
3ks jako spodni predehrev a volitelne 3ks jako horni pri pouziti jako pec ,
respektive s 1x 120x120 pri pouziti jako BGA  rewoks.

Resim dve otazky
1. Teoreticka, jak je to s IR prestupem tepla? Proc se ptam, na zkousku
jsme vzal 650W elementy a delaji se jeste 400W, pricemz kupodivu 650W byly
levnejsi. Nevite jak je to s IR prenosem VS vykonem? Tedy zda 400W
neprenese na wat vetsi cas energie v IR nez 650W jedouci na 400W?

2. Konstrukce, budu na to nuset spachat nejakou bednu a v tom tak trochu
tapam. Z hlediska vodivosti by asi nejlepsi bylo pouziti nerezu,ale to
docela poleze do penez.
Nemate nekdo na stole at jiz BGA rewoks station , neco jako
http://i.imgur.com/ZqcR1U9.png
nebo i pretavovaci stolni pec, jak to maji resene cinani, jak, moc se od
vnitrku hreje cela bedna atd. Zkratka hledam inspiraci.

Martin