"Oprava" pracky

Sobota Listopad 30 10:47:32 CET 2013

Nejsem si uplne jist ze jsme pochopil nac se ptate a tak jen dve poznamky.
"by kdyz nejaky blbec (ne)elektrikar v zasuvce prehodi nulak a fazi"
takový blbec nemuze existovat, zadna platna norma nerika kde ma faze byt
jen CSN 33 2000-4-46 ed.2, čl.46N6.5 :
cituji:
"Poloha připojení středního a fázového vodiče vůči ochrannému kontaktu
(kolíku) u domovních zásuvek není stanovena. Doporučuje se však jednotné
provedení vývodu."
Jinak řečeno faze by v celem objektu měla byt na stejne strane, ale ani to
neni povinnost, zda vlevo nebo vprovo je uplne, ale uplne putna.
I v dobach kdy norma primo doporucovala faze vlevo to byla jen takova hra,
kazdy asi zna rozdvojky, ktere obracely fazi.
Nebude problem s otviranim pracky, pkud do spinace vede lanko tak
predpokladma, ze spinac obsahuje bezpecnostni pojistku, tedy ono otravne
spozdene otevirani a pokud ho odpojite nejsem si jist zda bude fungovat u
kdyz pokud ho asi odpojite zcela tak ano, ale bacha otvevrit pujde i za
provozu