Schéma zkoušečky ZO1 (Z01)

Pátek Listopad 29 23:02:36 CET 2013

Dobrý večer,

     celý večer se snažím zprovoznit postarší přístroj tovární značky
Metra Blansko typu ZO1 (nebo Z01???) a nějak se mi to nedaří. Situace je
takováto:

1. měření malých odporů funguje a asi to i sedí v rozsahu.

2. měření velkých odporů funguje tak, že při zkratu jde ručička za roh,
ale při rozpojeném obvodu nejde na nekonečno, ale jen tak se různě
pohybuje po stupnici. Přitom napětí na kleštích je 450V takže zdroj
funguje dobře.

     Hledala jsem na webu, ale našla jsem jen různé dotazy a nabídky na
Aukru, ale schéma ne. Asi je to tajné. Nemá někdo, náhodou, doma schéma
zapojení? Případně alespoň hodnoty součástek, protože všechny vypadají
jako že jsou dobré, ale odpory jsou většinou vinuté a kdo ví, jakou mají
mít hodnotu (napsané to na nich není). Návod mám, papírový, ale proti
starým zvyklostem Metry tam schéma není.

     Do Metry psát už nebudu, protože na dotazy nereagují. Psala jsem
jim před dvěma týdny prosbu o návod na přístroj Akudiast a nestála jsem
jim ani o odpověď, že mi nic nepošlou. Ty Akudiasty jsou na tom podobně
jako tato zkoušečka, lidé se po nich ptají, občas se najde článek v ARA,
ale jinak nic.

     Saša Svobodová