Dotaz na audio zesilovač - napájení

Halen na seznam.cz Halen na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 28 08:47:41 CET 2013

Zdravím,

teď jsem zažil "kulturní šok". Koukal jsem do schématu Audio receiveru Sony
z nižší a nejvyšší řady (rok výroby cca 2000). Mám tu nízkou řadu doma a
koupil jsem si vyšší model. V obou receiverech jsou stejné konce - bipolární
integrované konce NEC. Bohužel k nim není datascheet. Napájecí napětí u
levného modelu je +35 a -18V!!! U nejvyšší řady je napájecí napětí +61V a -
61V.

Jak je možné, že ta nízká řada má i ve schématu rozdílné napájecí napětí? Co
to udělá v praxi se sinusovkou od nízkého výkonu až po max? Bude sinusovka
posunutá už od začátku, nebo až při překročení určité hranice výkonu?

pozn. Když jsem testoval můj postavený zesilovač, tak mě přišlo že to hraje
podstatně lépe. Bohužel bez měření...

Honza