vyber lepsej skolskej kalkulacky

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Listopad 26 22:05:19 CET 2013

Doba se zmenila, soucasni studenti pouzivaji kalkulacku, kdyz ji musi pouzivat (matamatikari zamrzli v dobe kalkulacek a mysli si, ze je treba studenty na kalkulackach naucit pocitat, maturity (v CR) maji predepsane urcite typy kalkulacek atd. ) V ostatnich pripadech pouzivaji PDAcka, tablety, telefony, WolframAlpha .....

Takze vyber kalkulacky bych omezil podle konkretniho zadani toho, kdo ji ve skole predepsal. Vize, ze ji student bude pouzivat jeste na vysoke je irelevantni (samozrejme az na par uplne minimalnich vyjimek, ktere se proste v kalkulacce zhlednou a zamiluji se do ni, ale za vic jak dvacet let na stredni skole jsem potkal tak na prstech jedne ruky spocitatelne mnozstvi takovych studentu).

Jakub Serych

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jozef RAČEK
Sent: Tuesday, November 26, 2013 9:39 PM
To: HW-news
Subject: OT: vyber lepsej skolskej kalkulacky

Dostal som za ulohu vybrat vhodnu kalkulacku pre technicky zameraneho studenta s ktorou by prezil strednu, pripadne vysoku skolu technickeho zamerania.

Rozhodujem sa medzi:

Casio FX 991 ES Plus
Sharp EL-W506

Najradsej by som kazdu dostal do ruky na 2 dni, ale to sa mi pred kupou nepodari...;-)

Ma niekto nejake zasadnejsie PRE/PROTI k jednemu, alebo obom tymto typom?
Alebo si hodim mincou...
Cena je +- podobna, funkcie tiez.

Na oboch ma znepokojuje solarne napajanie, co v tmavych aulach na vyske nebola ziadna vyhra, polovica solarnych kalkulaciek nesla vobec a ta druha ratala blbosti, ked clovek nebol vyslovene blizko okna.

BTW: Ja som so svojou Sharp EL 5812 prezil zakladnu, strednu aj vysoku elektriku a mam ju do dnes, funkcnu a pouzivanu, co je uz asi 30 rokov... A zatial v nej je iba 2 sada bateriek (2x AA).

Dodo