[OT] Jak ziskat 3D mapa kusu krajiny

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Listopad 25 19:20:41 CET 2013

> Potreboval bych ziskat v elektronicke podobe 3D mapu kusu uzemi
> (pro nekomercni a neteroristicke pouziti).
> Jediny informacni zdroj, o kterem vim, ze poskytuje nadmorskou vysku,
> je Google Earth.
>
> Nemate nekdo s podobnou veci zkusenosti, pripadne nevite o nejakem
> SW, ktery by umel udelat takovou virtualni mapu? Moje predstava je to
> bud dostat do nejakeho univerzalniho 3D CADu, nebo to dostat jako
> matici souradnic <severni sirka; vychodni delka; nadmorska vyska>
> v rastru rekneme po 50 metrech ?

Kdyz jsem podobnou vec potreboval pred ~5 lety, vytahl jsem si to z dat
nejakeho NASA mapovani. Podobnou sluzbu budou mozna nabizet i ESA EO
portaly, ale ta NASA data byla krasne citelna -- ctverce tusim 1x1 stupen
a v nich 2D pole uint16 = vyska v metrech. Sirka i delka vzorkovana
stejnym poctem bodu, takze smerem od rovniku nestejne rozlozeni, zato
snadne na pochopeni a zpracovani (shodne s vasi predstavou vyse).

Fungovalo to, kamaradovi jsem tim zjistoval viditelnost Brno-Kojal --
Prostejov :-)

ZdraviM.