[OT] kartou pres internet (was Re: Balícky z Cíny)

Sobota Listopad 23 19:12:38 CET 2013

Já mám účty u Fio. Pro platby kartou přes internet jsem si udělal separátní
konto + kartu. Na konto přesypu kolik je potřeba, kartě nastavím vhodný
limit pro platbu na internetu a po platbě zase snížím na 1 Kč (rozlišují se
3 limity: bankomat, internet, obchod). V případě problému se dá kartě přes
web změnit PIN anebo zablokovat. Mám nastavené, že mi při platbě kartou
přijde emailem upozornění.
Tj. celkově jsem docela klidný, že i kdyby mi to v hlubinách internetu někdo
zneužil, tak bych se to dozvěděl rychle a rychle by se to bloklo a mezitím
by se při nejhorším vysálo jen nepatrně co na tom účtu je a i to by nejspíš
šlo vyreklamovat.

Některé karty vydávají zdarma, myslím že základní MC s PayPass, když je to k
účtu první karta, další a/nebo lepší karty pak jsou za nějaký poplatek, ani
už přesně nevím (business, gold a tak, nezajímá mě). Kartu je možné nechat
udělat i přes internet, stejně tak nový účet. Jen pro založení prvního se
musí rukou podepsat smlouva, ale i to dnes jde nějak poštou/kurýrem, nejen
na pobočce.

Zdraví

David Obdržálek