prud cez jazdec potenciometra

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 21 15:58:41 CET 2013

>Myslím, ¾e za príèinou vynechávania a ru¹ivých pazvukov je aj vzdu¹ná
>vlhkos» vyzrá¾aná na dráhe, ktorá spolu s prúdom cez be¾ec potenciometra
>spôsobuje elektrochemické procesy a vytváranie malých, rôzne orientovaných
>zdrojov napätia na dráhe potenciometra, ktoré sa potom vybíjajú v sérii s
>u¾itoèným signálom.

No, nech je to tak. Ale znova to je nieco, co nezavisi od prudu ako takeho,
ale od naboja (t.j. prud krat cas), a celkom iste od konstrukcie - ak sa
taketo nieco deje, urcite sa toho zucastnuje material jazdca, primesi k
uhliku v drahe atd.

Inaksie povedane, to mi znova nehovori nic o limitoch prudovej zataze pre
uhlikove potenciometre ako take - a naviac to vlastne nehovori nic ani o
dovode pre tych starym katalogom predpisanych max 5uA u tych TP160.

>Tie¾
>pou¾itie epoxydom zaliatych potenciometrov TP190 dos» výrazne pomohlo

Takze ani neslo o ten striedavy/jednosmerny prud a jeho velkost, ale o tu
hermetickost...

Mimochodom, TP190 *ma* aj v "modernom" datasheete
http://www.es-ostrava.cz/pdf/katalog_cz/Potenciometry/TP190.pdf uvedeny
max. prud jazdcom - a to 10mA. A kedze sa jedna tiez o uhlikovy
potenciometer, ktory v "historickom" datasheete
http://katalogy.ic.cz/TP190.html ma uvedenych max 10uA, myslim si, ze tie
uA v tom historickom katalogu je jednoducho preklep.

wek