Re: OT: Koupě TV

Halen na seznam.cz Halen na seznam.cz
Středa Listopad 20 16:21:38 CET 2013

Ještě poznámka:

na ruském fóru porovnával jeden uživatel plazmu LG (staří cca 2 roky) s TV
LCD Sharp 60" (vyšší model). Natočil HD video ze stativu a promítal stejné
video na obou TV. Lepší obraz (prokreslení detailů ve stínech i ve světlých
částech) měl jednoznačně Sharp. To znamená, že LCD TV udělaly obrovský skok
v kvalitě. Nyní se defakto rovnají 2 roky starým plazmám. (Nová plazma by na
tom byla asi lépe). Nicméně se plazmy přestávají dělat a může za to
pravděpodobně nemožnost dosáhnout za rozumné peníze 4k rozlišení.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Halen na seznam.cz
Datum: 20. 11. 2013
Předmět: Re: OT: Koupě TV

"
Dobrý den,

také vybírám TV. Nakonec jsem zvolil značku Sharp.  Sharp LC-50LE751E (651)
nebo Sharp LC-50LE751V (651). Písmeno označuje pouze distributora. Další
možností je Sharp LC-60LE751 (651). Doporučuji zvolit TV s tunerem DVB-T2.
Typ tuneru je u TV Sharp označen číslem na konci.

0 - pouze DVB-T a DVB-C

1 - DVB-T/2, DVB-C

2 - DVB-T, DVB-C, DVB-S/2

7 - DVB-T/2, DVB-C, DVB-S/2

Tyto TV mají statický kontrast 5000:1 a co jsem porovnával, tak jsou to
opravdu skvělé TV. Na www.panelook.com si lze dohledat dle velikosti, co je
v TV za panel. Bohužel v 50" se nejedná o panel Sharp, ale o panel Innolux
(CMI), který je ale také skvělý.

Profláklé značky jako LG a Samsung mají u nižších řad podřadné typy panelů s
podřadným kontrastem cca 1500:1. Lepší panely jsou až u dvou nejvyšších řad
8000 a 7000.

Dále doporučuji panely, které mají alespoň 100Hz (reálně). Jakékoliv
označovaní jako 400Hz, 600Hz a pod je pouze marketing a značí ve své
podstatě frekvencí blikání podsvícení LED.

Tento Sharp má jednu zajímavou vlastnost, kdy při testu nechali nahrávat
kanál ČT2 a při tom sledovali ČT1. Program sice nešel přepnout, ale
nahrávání proběhlo úspěšně a to správný kanál ČT2.

Zdroj:

http://avmania.e15.cz/sharp-lc-39le750v-test-lcd-led-televizoru/ch-4680#
articleStart
(http://avmania.e15.cz/sharp-lc-39le750v-test-lcd-led-televizoru/ch-4680#articleStart)

Když to tedy shrnu:

1. TV s pokud možno co největším statickým kontrastem, standard nyní cca
5000:1 / 3000:1 (pozor na TV od jiných značek s nízkým kontrastem)

2. Panel alespoň 100Hz

3. TV tuner doporučuji DVB-T2

4. Matný povrch panelu je +

5. Když 3D, tak aktivní.

Značky LG a Samsung, které jsou všude doporučovány, jsou dobré pouze u
nejvyšších tříd. U LG TV trpí na prosvítání panelu (ghosting)

Honza