Citlivost repraku Re: Zesik pro basu Re: Rozdil mezi TL072 a 082

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Listopad 19 14:02:41 CET 2013

Dne 19.11.2013 13:32, Andrej Jancura napsal(a):
> Ja do hospody uz moc nechodim, ale dam Vam za pravdu v tom, ze ist do
> hospody so zivou hudbou je vacsi zazitok a aj cas a spolocenska
> konverzacia je taka prirodzenejsia a plynie ovela rychlejsie a prijemnejsie.
no ja tam take nechodim kazdej tyden, ale kdyz se sejdeme treba s
ochotnikam tak uz jsem zazil 70lety babky v pet rano tancovat na stole,
ktere do hospy prisly o berlich ;-)

> Svojou poznamkou som chcel len skonstatovat, ze urobit dobru basu, na to
> clovek potrebuje naozaj rozne znalosti. A ked sa k tomu prida este ta
> elektronika, ktora musi zohladnit take ci onake zakonitosti, a k tomu
> nejake predpisy a normy, tak je to vcelku pekny high end.
problem je, ze vyrobci hudebnich nastroju (myslim ti lepsi - nemyslim to
co se prodava v supermarketech) se naucili delat nastroje velmi dobre
remeslne - protoze to je to prvni co clovek vidi a pokud to neni tak jim
to kazi jmeno - takze dnes uz nenarazite na vyslovene odflaknute
nastroje - nastroje se pak odlisujou materialama - levne drivi,
vyteznejsi rezy (to jak jdou leta na drevu) - coz samozrejme ovlivnuje
zvuk, ale pak samozrejme i konstrukci a materialama snimacu a kvalitou
elektroniky
protoze pak si samozrejme muzete koupit stejnou basu oznacenou jako
Custom nebo Custom "celebrita xx" atd., ktera se pak lisi treba jen
jinou elektronikou v cene par USD
Je to ale nekdy fakt na presdrzku - mam basu Cort Artisan A5 OPBC
http://www.cortguitars.cz/produkty/baskytary/artisan-series/
coz jsou nadherne kousky i vizualne - v podstate nejvyssi rada co Cort
dela a pak to opravdu domrvi pitomou destickou s jednim operakem.

To praxou
> naozaj zistite, ze ten high end je v tych par hertzoch, ktore zabrnkate
> na basovej gitare, ci base, a nie vo vf. To vf urobite pomerne lahko,
> ale s tymi hertzami sa naozaj natrapite do zblaznenia...

muzika respektive ucho je na tohle svina (gatilo se muze smat, ze kremik
jako kremik) - vcera kolega se stejnou basou vymenil ten OZ a prvni co
bylo - je ono to nesumi a je ono to hraje lip - uz to nehuhla

ja jsem vcera uz osadil ten svuj predzesilovac do basy:
http://www.cncnet.info/galery/preamp/rv_dps.gif
je udelanej malinko jinak a chova se trosku jinak (nahore puvodni):
http://www.cncnet.info/galery/preamp/zisk_faze.png
a je to zase o dost lepsi - zitra prijde ten TLE2072 a na ten jsem
opravdu zvedavej

a pak prijde nekdo kdo to ma od Boha a ten vsechny splaca na kus kostete
a natazeny snury na pradlo ;-)