Mikropájka

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Listopad 19 12:26:42 CET 2013

Dne 19.11.2013 12:10, Petr Labaj napsal(a):
> Ale prece kdyz pajim nejaky jednotlivy pajeci bod, tak se spis
> uplatnuje tepelna kapacita hrotu, nez nejake nahrivani a vedeni
> tepla. Ten hrot ma odhadem tak 20-50 nasobnou tepelnou kapacitu
> nez ten pajeny bod (samozrejme s vyjimkou nejakych velkych
> zemnich ploch, ale tam se stejne vetsinou pouzivaji mustky).

No ja nevim jak jste zvykly pajet, ale ja s Ersou tak, ze jedu na
minimalni teplote, kdy pajka i tavidlo zustava neprepalene po velmi
dlouhou dobu (houbicku v podstate nepotrebuju). Tam pokud klesne teplota
o par stupni niz tak uz je to spatne. Je to videt i na regulaci -
jakmile se dotknu padu tak uz tam Ersa fedruje - navic 80W, Conrad si
zapina jak se mu zlibi - respektive ho nezajima co se deje na hrotu.
Pokud ma nekdo pajku vohulenou tak mu samozrejme teplo v hrotu na
zapajeni staci. :-(

> A prestup tepla mezi teliskem a hrotem se da snadno vylepsit
> omotanim alobalem a nasunutim na tesno, kdyz uz teda vyrobce
> neumi dodrzet nejake rozumne tolerance.
Ale jo jiste udelat se da ledacos...me treba alobal nevyhovuje protoze
kdyz menim hroty tak se to tak nejak zmacka nebo se to rozpadne
atd...proste pakarna

> Kdyz si vyrabim sve hroty, tak delam vnitrni prumer mensi, nez
> maji originaly, takze mi to "tesni" i bez alobalu. Vyrobce
> predepisuje diru 4mm, ja ji vrtam 3.7mm.
Ja si asi ctyri celozelezne hroty udelal - aby tesnily, byly kratke a
mohutne...jenze je to naprd - ta vodivost je tak spatna, ze se to neda
provozovat tak jak jsem popsal vyse.

> Navic pokud by tohle mel byt fakt nejaky problem, tak se prece
> da udelat ta teplosmenna plocha delana, tj. trubicka hrotu nariznuta
> a stazena nejakym pruznym elementem.
no tak nejak si rikam proc? neni lepsi si koupit pajku co funguje?

> Ale zrejme je chyba ve mne, ze problemy u teto techniky nejak
> neumim najit.
Tak to jste stastnej clovek...