http://www.alibaba.com

Úterý Listopad 19 12:00:14 CET 2013

F.O.B. není primarne o  najímání lodi, ale o prechodu rizik a plneni mezi
zakaznikem a prodavajicim.
F.O.B. je jedna ze zkratek Incoterms ( *International Commercial Terms ) *tedy
presne definovanych terminu mezinarodniho obchodniho prava ktere definuje a
vydava Mezinarodni obchodni komora v Parizi.
Pokud tedy prodavajici dodava zbozi s vyhradou F.O.B. znamena to pro vas,
ze by si musite zajistit a zaplatit dopravu a prodavajici svou povinnost
splnil a zbozi dodal v okamziku kdy je zbozi ulozeno v nakladovem prostoru
dopravniho prostredku az do tohoto ulozeni je zbozi jeho a prodavajici nese
ryzika poskozeni, zcizeni atd. v okamziklu ulozeni do skladu (pred lety se
pouzival termin prechodu zbozi zbradli lodi coz neni totez) je zbozi vase a
kdyz se znici , ztrati pri preprave je to vas problem)
Alibaba, jak zde již zaznělo není to ekvivalent Ebay nebo DX, alibaba je
primarne portal pro podporu prodeje zbozi cinskych firem do necinsky
(anglicky) hovoricich zemi. Ceny u rady veci jsou az 100x nizsi nez v
evrope, ale problem je doprava vestinou zapomente na dopravu za 3$, obchody
primarne pocitaji s velkymi dodavkami tedy dopravou lodi, u letecke
vyuzivaji velke mezinarodni prepravni frmy a ceny dopravy jdou do desitek
az stovek $.
Jinak receno Alibaba je inzertni server na kterem vyrobci v cine inzeruji
sve zbozi pro evrpopske a americke zakazniky.

Martin