Re: OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 14 15:15:30 CET 2013


 14.11.2013, 15:02:33

Ano, pouzivaji se slitiny. Stejne jako se pouzivaji Al slitiny v
letectvi, nebo automobilovem prumyslu, kde maji zivotnost klidne i 50
let.
U bicyklu je praskani dano bud nekvalitni vyrobou noname nekde v cine,
nebo na opacnem konci cenoveho spektra nevhodnym pouzivanim.
Soucastna honba za minimalni hmotnosti, vede k tomu, ze ram je jako z
papiru, toho materialu tam neni dost, mahani je velike, a dochazi k unave materialu.
Zavodnici maji jine (bytelnejsi) kolo na trening a jine (superlehke)
na zavody. To navic obmenuji co sezonu.
Pokud si 100kg chlap koupi "zavodni" kolo, a normalne na nem jezdi, je
prasknuti ramu skoro nevyhnutelne.
O konstrukci lednic toho moc nevim, ale Al vyparnik mely uz vyrobky z
dob hlubokedo socialismu, co casto vydrzely 20 i vice let.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Kadečka napsal:

> Dne 14. listopadu 2013 14:13 Václav Ovsík <vaclav.ovsik na gmail.com> napsal(a):
> Máte výparníky na TČ také z hliníku?

> Já mám k hliníku už možná vyhraněný postoj, když vidím jak praskají rámy
> na kolech. Zrovna mi prasknul po 4 letech, naštěstí byla na rám záruka
> 5 let. Prostě hliník degraduje, to je asi fakt. Ale netvrdím, že tomu
> máte všichni věřit ;).

> Nepoužívají se spíš hliníkové slitiny? Pak jde IMHO spíš o složení
> té slitiny. I kola na auto se dělají z hliníkových slitin. (Já sám
> mám kola plechová, je to praktičtější.)

> P.K. 

 



Další informace o konferenci Hw-list