Proud motoru v ručním akušroubováku

Alexandra Svobodová sasa.svobodova na centrum.cz
Pondělí Listopad 11 20:58:24 CET 2013

Dobrý večer,

     brašule mi donesl na opravu malý ruční akušroubovák značku CMI C-AS
3,6 LIB s tím, že se sice dá nabít, ale potom už nemá sílu. Myslela
jsem, že třeba nedobíjí baterii, ale nabíjecí obvod funguje dobře a ten
ochranný také. Jednoznačně to bude napájecím akumulátorem, protože tam
je docela malá baterie typu KINBBIRD Ki-Ion 18650F.

     Hledám na webu jsem zjistila, že většina těchto baterií má
maximální vybíjecí proud asi dva ampéry, některé typy i šest ampérů a ty
nejdražší až 10C což u toho konkrétního typu je cca 16 A. O maximálním
proudu akumulátoru použitého výrobcem si nedělám iluze, použil určitě
ten nejlevnější.

     Chci se zeptat, jaký tak může být proud zablokovaného motoru? Je to
zcela určitě motor s pevnými magnety a komutátorem. Přesně to nevím,
nechce se mi rozebírat i druhou část šroubováku s motorem a převodovkou,
protože se nechci moc ušpinit. Navíc tam cosi chrastí a já mám obavu,
aby to šlo zase složit :-) Nemám doma tak silný zdroj, aby to dokázala
změřit, proto se ptám.

     Vím, že cena nového akumulátoru je možná vyšší než cena nového
stroje, ale když funguje, tak je škoda jej vyhodit.

     Saša Svobodová