jen pro zajimavost - napeti indukovane kolisanim geomagnetickeho pole

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Listopad 13 07:02:36 CET 2013

On Tue, 12 Nov 2013, Vláďa Anděl wrote:

> [...]
> VVTL plynovodu v blízkosti FVE. Potrubí je izolované 5mm polyetylénem, spoje
> jsou zapáskované. I přesto se dá naměřit svodový odpor údajně v desítkách
> ohmu/km. Zatím co jinde, u okolních stanic katodové ochrany (2 km na každou
> stranu od FVE) udržovalo potrubí nastavený potenciál -1,5V proti půdě, v
> blízkosti FVE se děly věci... Potenciál lítal až do +3V a první názor byl, že
> za všechno může FVE. Když jsem to následně měřil já, neviděl jsem velký
> rozdíl před a po západu slunce. Z měření jsem odfiltroval frekvence cca nad 1

Treba je to ten typ FVE ktery vyrabi i v noci. Ale spis nez mag. pole bych
si tipnul ze ta izolace je nekde spatne provedena a ovlivnuje to nulak
ktery castecne tece zemi.