V cem simulovat 5..10GHz kovovy rezonator?

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Listopad 12 09:31:08 CET 2013

> ty si dobry. Vzdy povies 1% faktov a potom sa cudujes :-) Mal som pocit ze
> sme sa bavili o malej diere v mnozstve malom, nie ze prevrtas 50% povrchu :-)

OK, uznavam, ze "napr. do ni vsude mozne vyvrtat diry" neni jednoznacne.
Mlzit nebyl zamer.

> Kazda diera zvysuje efektivny povrchovy odpor, ak ich tam bude vela tak sa
> stane presne to co pises. Zvysia sa straty, t.j. znizi sa Q. Ak budu diery
> dostatocne velke na to aby to cez ne zacalo v zaujimavom mnozstve vyzarovat
> tak pojde Q este nizsie.
>
> Myslim ze 2..3mm na 10GHz uz bude aj svietit. Diery su plne reciproke, takze
> je velmi pravdepodobne, ze cez ne bude pole vo vnutri interagovat s polom
> vonku.

Tohle jsem si myslel. Otazkou je, jestli diry navic preladujou dolu --
intuitivne & podle kolegy ano.

Poddotaz: predpokladam, ze kdyz vyvrtam diry v mistech, kde |E|-->0, bude
to bolet nejmin...

> Preco stale trvas na tej slucke? V tomto pripade bude elektricka vazba,
> alebo vazba malou aperturou asi pohodlnejsia. Antena sa navyse da
> pohodlne ladit. Ak sa to dobre urobi vies zasuvanim menit koeficient
> vazby a teda Qloaded v sirokom rozsahu. Na mojej supravodivej dutine nie
> je problem obsiahnut od podkritickej vazby s Q0 v rade 5*10^9 az pod
> 1e6.

Netrvam, smycka byla vychozi pozice, protoze to jinym fungovalo. Bohuzel
nebyli natolik detailni, abych to od nich mohl opsat cele ;-)

Klidne zkusim pahyl, jeho vyhody jsou zrejme a dekuji za povzbuzeni v
tomto smeru.

> Je to celkom srandovne. Staci ti 7W vykonu a vybudis vo vnutri pole v
> rade 50MV/m a napatie 1.8MV. Vypnes generator a z dutiny este 20 sekund
> vyteka signal :-) Spektrogram ma na Y osi asi 60 sekund
> http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/LorentzDetuningOffTransient.PNG

Co je to za hezkej spektrak?

> Zatazenim sa zaroven zmeni sirka pasma od <0.1Hz do desiatok Hz, rezonancna
> frekvencia zatazenim rezonatora klesne asi o 30kHz (na 100MHz).
>
> Na solver sa spytam, denne s tym nepracujem tak nech ti dam informacie z
> prvej ruky.

Diky.

> Vypocitana hodnota Q0 v rade 1e6 je o 2-3 rady mimo realitu, myslim ze tam je
> niekde chyba, alebo si pouzil PEC ako material.

Hm, tak to me desi. Krome toho divneho Q vypadaji vysledky v tomto
pripade, kdy je smycka v kulate stene, "podle prani". Resic v casove
oblasti vybudi zadany mod, souhlasici s teoretickym vzoreckem pro valcovou
kavitu, nikde zadne jine rezonance nablizku, TE021 podle sipcicek naprosto
presnej. Vyhodou je, ze v tomto umisteni mohu pouzit rovinu symetrie, tak
se mu to i lip pocita.

Pri smycce v podstave to nejak spatne konverguje, ta odezva na budici
vlnovy balik vypada od pohledu vyrazne hnusnejc, jako by tam kmitalo vic
veci a hur. Po TE021 ani naznak, vselijake krivolake polni hruzy.

Zkusim jeste umistit smycku na jine misto podstavy (do druheho z maxim) a
pak ten pahyl ;-)

Diky za rady,
M.