Re: OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Neděle Listopad 10 22:53:21 CET 2013

Pokial to funguje, ale kompresor nevypina, je jednoduche posudit cim to je
sposobene.
Ak je omrznuta iba cast vyparnika a vzadu je taky valcek na konci zrazniku
(fiter - dehydrator) cely vlazny (teda ze ten neomrza), tak je to mensim
mnozstvom chladiva v okruhu.
Najst miesto, kadial to uslo sa moze podarit, alebo aj nemusi. Podla toho,
kde to miesto je, a ako velke tie uniky su.

                                               Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Václav Ovsík"

To namrzani bych chapal spise tak, ze je system pretizen, ne? Potrebne
predavani tepla je moc vysoke (pozadovane chlazeni) a tedy teplota
vyparniku je hodne nizko, aby se hodne tepla odvedlo a teda to namrza.

A trvaly beh kompresoru - no to by musel kompresor asi vypnout o sve
vuli (mit tlakove cidlo). Tady je elektronika umistena v cele lednice
nade dvermi a vede k ni draty od termistoru a pak je tam rele, ktere
spina kompresor. To je vse. (aspon si to myslim :)

Takze ja si spis myslim, ze ridici cast proste sepne kompresor, kdyz je
teplota vysoko a honi ho tak dlouho, dokud teplota neklesne pod nejakou
mez. Je tam nejaka dost velka hystereze, aby to nespinalo moc casto
zrejme. Navic je regulace znacne zpomalena. Kdyz jsem meril teplotu
- odpor, tak jsem musel vzdycky vypnout zapnout proud (abych si precetl
udaj na displeji), jinak mrcha elektronika reagovala se strasnym
zpozdenim (minuty).

Nu dobra - uniklo chladivo. Tomu by mozna odpovidal stav, ze to na
kratky cas zatizi po zapnuti kompresor - kdy ma co cerpat a pak jeho
prikon rychle klesne - uz nema co cerpat a vice mene jede naprazdno.

To tedy znamena, ze je nekde okruh porusen - je tam netesnost? Prijde na
to chladar, kdyz si ho pozvu, aby mi dal novou napln? Tedy natlakuje
a zjisti kde je ta dirka?
Zbytecne vyplaznou 1500 - 1800, aby mi to treba za par mesicu zase
uteklo to je asi o nicem, ale hlavne se bojim, ze by to nemuselo pri
uniku skoncit jenom nefunkcnim chlazenim. Kdyby to uteklo uz jaksi
rychleji, tak bych taky mohl pak vyhoret, ze?
Protoze u nas jedna rodina takhle od lednicky vyhorela...