OT: může rozmrazování mrazůku fénem poškodit chladicí soustavu?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Listopad 10 19:55:24 CET 2013

On Sun, 10 Nov 2013, Václav Ovsík wrote:

> Protože byla na výparníku námraza, tak jsem chtěl mrazák rozmrazit
> rychle a použil jsem fén.
>
> Pak jsem zkoušel mrazák opět spustit, ale problém s regulací zase
> přetrvával. Po několika dnech jsem provedl zase ono rychlé rozmrazení

> Takže jsem pořešil problém s regulací - bohužel posléze nastal problém
> s okruhem chlazení, který vytrvale vykazuje zhoršující se tendenci.
> Kompresor mrazáku běží trvale (je to dvou kompresorová lednice)
> a wattmetr ukazuje zhruba pouze 40W. Při zapnutí krátce žere kolem 80W
> a docela rychle to klesá k těm cca 40W.

To vypada na unik chladiva. Podobne se to projevuje u klimatizaci - kdyz
je malo chladiva tak klesne tlak ve vyparniku a tim i teplota vyparniku.
Vyparnik zacne namrzat, ale klima moc nechladi. Kompresor bezi porad
protoze ta logika je tusim takova ze zapina kdyz je teplota vysoko ale
vypina kdyz je natlakovan chladic, ale to se nestane kdyz je malo
chladiva.