Kam kraci kvalita a neb bezpečnost nadevse?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Sobota Listopad 2 21:46:53 CET 2013

Vláďa Anděl píše v So 02. 11. 2013 v 15:26 +0100:
> I to je možné, nebo jen tenhle jistič byl nejrychlejší, rozepnul dřív a
> rozepnul vyšší zkratový proud, než by měl.

	Trefa, nemam tady nainstalovany sichr a navic se mi  s tim nechce
pocitat, ale tady to nekdo odflakl. Treba ty nizsi prurezy jsou pouzity
umyslne, protoze nevychazela impedance, ale spis bych si myslel, ze to
byla budova stavena v ramci vyberoveho rizeni s jedinym kriteriem cena.
A ta se podepsala i na tech jisticich. Oni se krome toho ze maji nejaky
Jmenovity proud tak maji i Jmenovitou zkratovou schopnost. Napr. OEZ ma
radu LPE s 6kA a LPN s 10kA. LPE jsou levnejsi... Bohuzel ta vyberova
rizeni uz dosla tak daleko, ze lidi co se v tom pohybuji uvadeji jako
priklad meho oblibeneho knizniho autora Artura Haileyho a jeho knizku
Sklenene peklo.
	Ne nadarmo musi dle pozadavku OEZ distribucni koncit kabel na baraku
nozovymi pojistkami. Jsou spolehlivejsi a jako nezanedbatelny vedlejsi
efekt dokazou kabel definovane odpojit, aby se na nem mohlo merit.

Radek (benedikt2hw.cz)