OT Zimni pneu a vyska vzorku

Zdenek zdej na atlas.cz
Pátek Listopad 1 19:55:17 CET 2013

Moje řeč. Také se chystám přejít na trvalé ježdění na zimních, protože dvoje
gumy jsou pro mne zbytečné. Jako vedlejší efekt mi odpadne rozcvička v
garáži každý půlrok.

Nyní mám najeto 100 tis a na 10 let starém autě mám stejně staré letní a
zimní gumy. Oboje mají vzorek 5 mm a podle všech pouček bych je měl už dávno
vyhodit. Pokud budu mít jen zimní, tak je šance, že je za cca 6 let sjedu.

Zdeněk

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Friday, November 01, 2013 7:45 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT Zimni pneu a vyska vzorku

Ale houbičky. Zimní guma se v létě pouze výrazně více sjíždí. Zbytek jsou
kecy výrobců gum, kterým pochopitelně jde jen o to, prodat každému dvoje
gumy, nikoliv jen jedny na celý rok.

Samozřejmě pro toho, kdo najezdí 100 tisíc ročně je značně neekonomické
jezdit v létě na zimních, ale naopak pro toho, kdo najede 10 - 20 tisíc je
to značně ekonomické. U gumy totiž nejde až tolik o hloubku vzorku
(samozřejmě když je moc vody, tak ano), ale zejména o stárnutí gumy jako
takové. Do 5 let se jí tak změní elasticita a přilnavost, že je třeba jí
nekompromisně vyhodit. No a je dobré jí vyhazovat sjetou a ne se vzorkem jak
z výroby. :-)

Proto například já jezdím zásadně celý rok na zimních univerzálech, a to
například včetně cesty okolo Španělska, kde bylo zatraceně víc než 35° a
nedělalo to (pokud nechcete jet vyloženě stylem rallye) jediný problém. :-)

Jakub Šerých