PIC16F1847 a falesne spinani vstupnich pinu na portu RA

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Úterý Květen 28 10:51:12 CEST 2013

Zdravim.
Zoberme si vyvojovu dosku s 16F1937 (zapojenie v Enhanced mTouch Capacitive
Touch Evaluation Kit.pdf -
http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/41385F.pdf)
Ta ma na vstupe len seriove rezistory 4K7. Je vyvojova, nie do priemyslu, na
pokusy ako stvorena.
Majme:
#include <16F1937.h>
#fuses
INTRC_IO,NOPROTECT,MCLR,NOWDT,NOPUT,NOBROWNOUT,NOLVP,NODEBUG,NOVCAP,NOFCMEN,NOIESO
#use delay(clock=32M)

int8 value;

void main (void)
{
 setup_oscillator(OSC_8MHZ|OSC_NORMAL|OSC_PLL_ON);
 setup_adc(ADC_OFF);
 setup_adc_ports(NO_ANALOGS);
 setup_dac(DAC_OFF);
 setup_comparator(NC_NC_NC_NC);
 setup_lcd(LCD_DISABLED);

 int8 i;
 value=1;
 for (i=0;i<8;i++)
 {
  output_d(value);
  value=(value<<1);
  delay_ms(250);
 }
 output_d(0);
 delay_ms(250);

 while (1)
 {
  value=input_a();
  value=(~value);
  output_d(value|0b11010000);
  delay_ms(250);
 }
}

Pokial je vstup "vo vzduchu", blika led prislusneho vstupu, pokial vstup
"uzemnim" rezistorom 100K (vacsi som vcera vecer nemal po ruke), mozem robit
co chcem, led rozsvietim len pripojenim na vcc.
Mozno sa mylim, ale pravdepodobne je problem aj v niecom inom, alebo ste
lepsou antenou ako ja :-)
Podotykam, ze nemam nic proti pouzitiu akychkolvek pomocnych prvkov.
Robo

PS mimochodom, tiez pouzivam spinanie proti zemi