Spinani velkych proudu

Milan Mlynarcík milan.m na centrum.sk
Pondělí Květen 27 21:05:18 CEST 2013

Ak je zdroj konstrukcie, ze mu nebude vadit externe napatie na vystupe,
najjednoduchsie je to prepinat nicim - teda zapojit paralelne. Jemnym
nastavenim napatia na asi 27 az 27,2V budu baterie dostatocne nabite a
nebude im to vadit. Ja mam takto riesene zalozne napajanie a za 8 rokov som
menil akumulatory iba jeden raz.

                                               Milan  Mlynarcík

----- Original Message -----
From: Martin Patka

jsa zdegenerovan jednickami a nulami uz neumim pouzit tranzistory....
Potreboval bych poradit, jak spinat (resp. prepinat) cca 30V / 100A.

Mam zdroj 28V / 100A a olovene aku-baterie 2x 12V / 100Ah. A potrebuji
to spojit dohromady, jako zalohovany zdroj. Zkousel jsem to systemem z
malych
proudu, tedy pres diodu, ale ani 175A diodu s ubytkem 0.4-0.5V nelze v tomto
zapojeni rozumne pasivne uchladit. Nehlede na to, ze mi podpetova ochrana
o tech 0.4 - 0.5V vypina drive a nemohu tak vyuzit celou kapacitu baterii.
Napadlo mne tedy pouzit spinaci FET tranzistory, ale s tim nemam
nejmensi zkusenosti....

Potreboval bych poradit, jak co nejjednoduseji ovladat nejaky tranzistorovy
prepinac (ovladani od vypadku napeti zdroje) a jake typy tranzistoru pouzit.