OT Rakety (Peroxid na povoleni?)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Květen 25 19:09:46 CEST 2013

On Sat, 25 May 2013, Miroslav Mraz wrote:

> Asi nijak. Spíš se asi vychází z impulsu F . t = m . v, kde F je tah
> motoru s výtokovou rychlostí v, přičemž za čas t proteče tryskou
> hmotnost m plynu. Docela to vychází - pro m/t=125 kg/s a v=2000 m/s máme
> tah 250 kN, tedy asi 25 tun.

To jo. Ale vrta mi hlavou ze z tlaku 14.5 atm vznikne rychlost 2000m/s .
Klasicka rovnice v=sqrt(2gh) tady asi aplikovat nepujde . Jde mi o to
zda je nejaky vztah mezi tlakem ve spalovaci komore a rychlosti ktera
z toho tlaku vznikne. Pro vodni sloupec by tlak 14.5 atm daval rychlost
ubohych 54m/s takze ty zakonitosti asi musi byt jine.