OT bitove polia a efektivita; Was: pointery C

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Květen 23 09:53:43 CEST 2013

No, za čistě administrativní překážku bych to nepovažoval. Prvek
bitového pole prostě nejde jednoznačně adresovat. Nedostanete tam
informaci, pro který bit ta adresa je.

Za zásadní překážku bych považoval to, že by se musela změnit celková
koncepce ukazatelů. A přiznejte si, kvůli získání ukazatele na položku
bitové pole by ta námaha nestála. A snížila by se efektivita práce s
ukazateli (musel by nést informaci o pozici bitu -> více paměti ....).
Nedokáži si představit rozumnou praktickou implementaci.

Jsem asi hloupý, ale ukazatele v C považuji za jednoznačně specifikované
a tudíž je chápu jako striktně definované. A to až moc (např. závislost
na překladu little nebo big endian).

ced