Bezpaticove programovaci kabely?

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Pondělí Květen 20 22:50:56 CEST 2013

> Ted mi tak doslo, ze jsem debil a desky, na kterych tohle poutzivame,
> zlato maji.

Tak ted jsi tomu opravdu nasadil korunu ;) Abych to uvedl na pravou
miru. Desky, ktere ma na mysli kolega Kutina mely zlato jen v prvnich
seriich, v dalsich seriich uz byl povrch chem. cin a pouze na
prototypech byl HAL. Povrch celkem na uspesnost nema vliv. Na deskach
mame kompletni motiv jak pro samotne spicky tak i pro zacvakavaci packy.
Pro seriovou vyrobu mame jen spicky ale zakaznik pri vyvoji FW pouziva
cely konektor.
Pokud jde o zivotnost, tak to pouzivame jen na jeden produkt pro
konkretniho zakaznika. Pokud dobre pocitam tak celkem bylo jiz vyrobeno
cca 1.500 desek a prvnich cca 1.000ks se nahravalo na 2x (test FW a pak
final FW). A kdyz k tomu pripoctu, ze obcas se neco nepovede vypalit na
poprve, update nebo servis tak ty jedny spicky maji cca 3.000
programovani za sebou a porad funguji. Neni to mnoho ale pro
maloseriovky jsou vyhovujici.
My pro svoje vyrobky PIC temer nepouzivame ale pro nase procesory jsme
si vyrobili spicky na podobnem principu a taky bez problemu. Takze bych
se spicek pro seriovku nebal.

> kolko Vam trva naprogramovat jeden cip?

Zjednodusene receno: kratce, kolegyne si na delku (nahravani FW)
nestezuje ;)
Kdyz tento projekt zacinal tak jsem to meril ale ted uz si to moc
nepamatuji takze nasledujici bez zaruky. Ten PIC ma 128kB (program asi
40kB) a Cyklus Erase, Blank Check, Program a Verify, vcetne cfg bitu
trva cca 6-8 sec. Pokud se ale maze a programuje 1kB EEPROM tak je to o
cca 5 sec delsi. Nepouzivame PICKit ale produkt fy Elnec.

Pavel