Dotaz na mechanickou konstrukci

d.hankovec na seznam.cz d.hankovec na seznam.cz
Pátek Květen 17 08:38:56 CEST 2013

Děkuji všem za odkazy atd.
Pokud jde o konstrukci samotnou, zatím nevím, zda to má být pohledové (asi
ano, zjistím), no a prostě to jen bude vozit LED na určené pozice a ta bude
svítit na určené objekty pod sebou na modelu. Takže žádná extrémní přesnost
a ani tuhost. Počítám s použitím krokových motorů a tím s opakovatelností
každé pozice.
Jde prostě o to, že "někdo" u modelu si kniplem někam najede (kniplem budu
dávkovat pulsy do krok. motorů přes jednočip nebo pc) a já podle počtu pulsů
zjistím pozici a podle toho někam na monitor vypíšu info o objektu na který
svítí ledka na dané pozici.
Bohužel zadavatel neví jak rychle (zadání stylem - no aby to fungovalo). No
a MUSÍ to být mechanický portál (ne třeba deska s napíchanýma ledkama v
rastru a podobně)

>---------------------

>nešlo by na nějakém rameni
>nad to umístit běžný projektor a udělat program, kde bude všude
>černá obrazovka, akorát v jednom bodě červená tečka?
nešlo, musí to být mechanická portál, o něčem podobném jako Vy jsem také
uvažoval
----------------------

>Nicmene pokud to fakt ma mit metr x metr a bude to v nejakem realnem
>prostredi (tj. musi to mit nejakou pevnost a tedy i vahu toho portalu), tak
>aspon pro posun portalu bych pouzil sroub (vyhovi-li z hlediska rychlosti).
>
>Ale je to takove srandovni vareni z vody, kdyz vubec nevime, k cemu
>to skutecne ma byt a jake tedy budou realne pozadavky.
Ano, má to mít minimálně metr na metr, jenže sám zadavatel to přesně neví
(což je problém). K čemu to má přesně být jsem popsal úvodem.
No je to vaření z vody, protože ani já přesně nevím, proto sháním něco
hotového nebo zkušenosti. Peníze asi až tak problém nebudou, jeden z návrhů
zněl na koupit nějakého čínského plotteru a upravení (což vzhledem k posuvu
jen v jedné ose a posuvu papíru dost dobře nelze).
Vím, že takové zadání / nezadání je cesta do pekel, ale dneska to nidko
jinak nedává :-( Já mám v podstatě vymyslet tak nějak jak, a nacenit to. S
elektronikou a firmwarem problém nemám, ale tuhle mechaniku jsem fakt
nedělal, a nevím, kde u takových posuvů mohou být problémy.

Díky všem.

Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>

"
Takze udelat to na miru vyjde pravdepodobne cenove o dost lip.
Ale je treba ujasnit podavky na presnost, dynamicke parametry (rychlost a
zrychleni) a taky to, jestli to ma byt pohledove zarizeni, nebo jenom
funkcni.
No a v neposledni rade casove parametry a pripadne i cenovou predstavu.

"