Datovy tarif M2M

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Květen 16 23:19:43 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 16.5.2013 od Kuba Jan:

> A váš osobní trenér by tu starou permici obnovil, kdyby jste si
> koupil jinou ?

To nevím a zeptat se ho nemohu, protože jak jsem tam přestal chodit,
tak jim to tam po nějaké době zkrachovalo :-) Teď na tom baráku visí
nápis "NA PRODEJ".

> Nebo by vám připsal na novou ty nevyužité vstupy ze staré? Mě se to
> zdá jako hoodně blbej příklad.... v analogii na tu prepaid kartu :-(

Jak to? Já jsem si předplatil vstupy do fitka, předplacená karta je o
předplacení nějakých telefonních služeb.

> U permice je jasně daný počet vstupů a doba do kdy ji mohu používat.
> U prepaid je to dáno částkou, kterou dobiju/nedobiju a kredit mi
> zůstává, pokud nevolám.

No to je podle mě jedno, čím je to ohodnocené, jestli počtem vstupů
nebo počtem minut nebo penězi. Tak další analogie by mohl být slevový
kupon, který je časově omezený. Copak ten lze nějak jinak uplatnit?
Přitom je to také plnění. Mám tu na stole TESCO poukázku platnou do
31.12.2013. Dostal jsem ji jako nějaké plnění v akci od distributora,
normálně ji musím zdanit. A mohu ji použít. Ale co s ní, pokud to
nestihnu do konce roku? Mám nějaké právo na prodloužení? A jsou na tom
napsané peníze, dokonce to je možná cenina. A přesto může propadnout.

> U té prepaid karty šlo o to, že zákazník i když službu zrovna
> nevyužíval byl nucen kredit dobíjet aby nepřišel o číslo a v
> důsledku i úplně o ten kredit. Nikde tam nebyla informace o tom, že
> při zaniknutí - zrušení čísla přijdou o veškeré dobité peníze. Byla
> tam jen a pouze informace, že pokud nedobije do x měsíců, vyprší
> doba platnosti kreditu ( tedy ne že o něj přijde,jen že nejde použít
> ). A když nedobije do dalších x měsíců zruší číslo.

Ano, já to chápu, vím, jak to funguje.

> Stejně tak tam nebyla doba použitelnosti karty od zakoupení. Takže
> se stávalo, že si lidi koupili sadu s telefonem a karta po x letech
> vyndaná ze šuflíku nefungovala. Tyhle podmínky jsou už nějakou dobu
> v podmínkách použití o2 prepaid karet doplněné - včetně expirace
> nové sady.

Mimochodem, ta MOBIL.CZ karta má taky expiraci. Do 8.4.2016.

> Ale co mám vyzkoušeno, tak karta, která je cca 4 roky bez dobití (
> Go Felicia) dodnes funkční , lze s ní přijmout hovor. Takže o2
> operátor to zdá se neřeší. Asi aby se mohli bít do prsou co mají
> zákazníků ( aktivních karet)

Tak to já kdysi dávno měl jednu Eurotel GO kartu na hraní a skončila
mi platnost kreditu. Tak jsem tam volal, chlapík prý, že když si
dobiju, přičtou mi. Dobil jsem si, přičetli, a za tu akci si vzali asi
50 korun nebo 100 korun nebo tak nějak :-) To mi zmetek neřekl.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem