[OT] DopisOnline (postservis.cz)

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Květen 16 11:27:54 CEST 2013

Dne 16.5.2013 10:43, Pavel Kadečka napsal(a):
> No zrovna já jako zákazník bych klidně akceptoval 30Kč platbu SMSkou.
> Na jednorázové poslání, proč ne. Když budu psát dopisy pravidelně,
> nakoupím si známky nebo to budu řešit placení nějak jinak. Jestli si
> nechcete nechat nadávat, tak to tam jasně napište "celková cena 27Kč,
> z toho poplatky operátorovi 15Kč, poplatky ČP 12Kč". Pak už vám budou
> nadávat jen osoby mdlého rozumu a o takové zákazníky snad nikdo
> nestojí ;)
ono to neni tak jednoduche...problemu je vic...to je to co vetsine lidi
tezko vysvetlite

operator je opravdu operativni takze krome poplatku za konkretni SMS
neumoznuje si zvolit kolik ma cinit nase castka - tzn. kdyz chceme
zaplatit pres SMS treba doporuceny dopis ktery je drazsi tak to neni
tak, ze by cena SMS byla treba 20Kc za dopis a 14Kc operatorovi.

Vy si musite nasmlouvat konkretni typy SMS (kde je specifikovano kolik
jde vam a kolik operaterovi) a za kazdou takovou smlouvu na jeden typ
SMS se plati nechutna castka v radech deseti az stotisicu. To se
samozrejme u sluzby kde vychazi x typy castek a objem dopisu zaslanych
za mesic v radech stovek kusu (celkove objemy DO jsou xnasobne vetsi
samozrejme) nevyplati. Doted to bylo resene tak, ze jsme si na placeny
nasmlouvali firmu co ma platebni branu pro PSMS a ma uz nejake SMS
nasmlouvane - i tak to nepokryvalo vsechny varianty plateb - bylo to
slozite jak pro nas tak pro zakazniky - musela se to optimalizovat
abyste uhradu provedl co nejmensim poctem kombinaci plateb - plus
samozrejme se musela resit spolehlivost te brany a vyuctiovani sluzeb te
spolecnosti.
Proste kdyz se to spocetlo kolem a kolem tak naprosto nepouzitelne a
silene starosti - treba co se ma stat kdyz u nas dopis prijmeme,
odesleme prikaz na platbu na branu, brana vygeneruje platebni kod,
zakaznik musi natukat SMS, odeslat a cekat az to proleze operatorem,
branou a brana nam pred info do skriptu v prohlizeci - a jako bonus
treba u Vodafonu to muselo cele byt do 10 minut. Dovedete si predstavit
na kolika krocich to mohlo selhat a co s tim pak...

> No právě kdyby to SIPO nebylo povinné, nebyla bu nutná tak detailní registrace.

registrace je povinna jen pro sipare a firmy - pro PSMS nebyla nutna a
nebude v budoucnu ani u mikroplateb - jen jaksi jsou dulezitejsi veci na
reseni ted

> Nojo firma, já nejsem firma, nebudu posílat 1000 dopisů měsíčně a
> fakturu nepotřebuju. Mně by vyhovoval model jak jsem ho popsal -
> online nahraju soubor, zaplatím SMSkou a dál se o nic nestarám. A šlo
> by to i bez registrace.
>
> Podmínky té služby ji IMHO omezují jenom pro firmy a jenom pro ty, co
> mají SIPO. Jako v době e-mailů a mobilních telefonů, kdy klasický
> dopis už dneska posílá málokdo, je služba DopisOnline docela dobrý
> nápad.

no na obchod musi bejt vzdycky dva a nikomu nebrani udelat nejakej
portal co to bude sbirat od lidi jako vy a preposilat k nam ;-)

RV