Datovy tarif M2M

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Květen 14 23:54:48 CEST 2013

To jsi mne moc nepotesil, jsem si tu SIMku dneska objednal s tim, ze ji budu
provozovat prave v rezimu 16kbps (kratke dotazy na vyhrazeny server atp.).
Uvidime, treba se to podari rozpohybovat.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 14, 2013 11:28 PM
Subject: Re: Datovy tarif M2M

Původní zpráva ze dne 14.5.2013 od Kuba Jan:

> No a kolik to teda jede? A jede to jede na té rychlosti stabilně?
> Myslím jestli to opravdu drží strop toho minima....

Tak předně, soudruzi z NDR asi někde udělali chybu, protože po
vyčerpání 200 MB teď nejde browsovat vůbec. Při otevření prohlížeče a
načtení webové stránky, například mé, to přeskočí na samoobsluhu
T-Mobile. Takže evidentně blokují protokol HTTP.

Zkusil jsem http na iDnes, kde by to mělo podle ceníku a informací
jet, protože tam jsem dnes vůbec nebyl, tedy mám 500 MB v rezervě. Ale
nejede ani to. Zase přeskočí na samoobsluhu.

Takže internet zdarma se moc nekoná :-)

Ping jede a ukazuje správné IP adresy, DNS tedy funguje. Tedy jsem
zkusil https a to jede. Tedy blokují zřejmě jen http, jiné protokoly
asi budou fungovat. Dal jsem stahovat soubor přes https a také ho to
stahuje.

Rychlost stahování je šílená, podle mě to nemá ani náhodou těch
slibovaných 16 kbps. Nevím, jak moc veliký je nárůst celého objemu při
SSL spojení, protože jsem stahoval pouze přes https.

Nasnímal jsem nějaké grafy z modemu, kde je vidět, jak se to asi tak
pohybuje:

http://www.clexpert.cz/pomocny/mobilcz.png

Tedy to dost kolísá, ale fakt je, že jsem ho nechal sosat asi 3/4
hodiny, sosal šíleně pomalu, ale nedošlo k přerušení spojení.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem