OT ADS v NTFS

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Květen 14 16:07:49 CEST 2013

ADS neboli Alternate Data Streams je vlastnost filesystemu, ktery
soubor chape jako kontejner, ve kterem je jak vlastni obsah, tak pripadne
dalsi privesene informace.
NTFS to pouziva jiz dlouho, Linuxove FS to pri sdileni pres Sambu taky
dokazou pouzivat, ale musi se to v Sambe spravne nakonfigurovat.
Tady je o tom pekne povidani:
http://www.irongeek.com/i.php?page=security/altds
Tady je pekny program, ktery to umi hezky zobrazit a pripadne s tim maninupovat:
http://www.nirsoft.net/utils/alternate_data_streams.html
Pri stazeni tam browser prilepi informaci o tom, odkud to bylo stazeno. Tazke
nic podstatneho, kdyz to nakopirovanim jinam odriznete, nic se nestane.

PL

*********************************

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 14, 2013 11:43 AM
Subject: Re: OT ADS v NTFS

To ISO je original stazenej image z webu MS. Tohle to hlasi pri
kopirovani viz priloha. To same hlasi i ten posledni soubor
(SQLServer2012SPI....), ktery jsem musel zkomprimovat abych ho mohl na
fileserver ulozit.

Nejzajimavejsi na tom je to, ze jsem ty ISO soubory stahnul na
notebooku, kde bezi Ubuntu - odtud jsem je nakopiroval na USB Flash s
NTFS a odtud na svoje PC - z toho na fileserver uz to nejde...

Musim se kouknout co je na tom sitovem disku za FS - jestli to tedy je
problem jen RaiserFS a Ext4 to nedela.

Radek Vicek