OT - Velke firmy me bavi

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Úterý Květen 14 16:02:57 CEST 2013

Dne 14.5.2013 14:57, Petr Zahradnik napsal(a):

> OK, nabídku jsem poslal, byla na 11 kusů produktu. Zajímavé bylo, že v
> té poptávce byla věta, že si vyhrazují právo odebrat i jen některé
> komponenty. Ale říkal jsem si, že snad když něčeho chtějí 11 kusů, je
> to jako jedna komponenta. A pochopitelně jsem nabídl cenu nižší, než
> je cena za jeden kus.

Tohle je celkem standard .. po zkušenostech s některými firmami jsme
začali používat nacenění za kus a tabulkovou množstevní slevu. Ovšem po
dalších zkušenostech s tím, že platí pouze pro objednávku a dodávku.
Někteří byli schopni se hádat do krve, že když před rokem objednali 5
kusů a dnes dalších 5, tak by se jim ta sleva za 10 kusů měla refundovat
(což se často i dělalo, ale ne v plné výši). Někteří pak přišli s další
featurou, že objednávají 1000 kusů dle nabídky, ale teď potřebují 2, za
dva měsíce se ozvou a dají detailnější rozpis zbylých dodávek (ten se
klidně táhl několik let a nikdy neplatil víc jak měsíc dopředu).

Nicméně na většinu platí, že první kus je "vzorek", ve kterém se hradí
vývoj, a vše ostatní už se jede za náklady plus marže. Je to tak
férovější vůči zákazníkovi a i prodávající má jistotu, že na tom neprodělá.