Domaci solarni energetika...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 12 23:57:19 CEST 2013

Pandořinu skříňku v tomto ohledu jednoznačně otevřeli "ekologičtí" aktivisté
v rámci svaté války proti GMO. Že každá další regulace, kterou pomohli
přivést na svět pomáhá právě nejvíce zavedeným výrobcům, je samozřejmé. No a
tohle je jen logické vyústění.

V podstatě byl tragikomickým způsobem vyslyšen argument protistrany, že je
kravina drakonicky regulovat GMO, u kterých při šlechtění do značné míry
víme co děláme, když se nijak moc nereguluje klasické šlechtění, závislé na
náhodě.

Úředník to ale jinak neumí a ani umět nechce. Když něco regulovat začal, tak
se toho nevzdá jen proto, že je to špatně. Přeci nepřizná chybu. Vždy radši
zavede regulace další, nejlépe ještě přísnější a blbější. Jako svého času v
Římě.

PH

From: "Na" <navrhpcb na gmail.com>
A kdo protlacuje podobne zakony o semenech. Vlada sama od sebe? Vzdyt v usa
uz to tak s Monsantem davno funguje a toci se proti uvedenym firmam
aktivisticke filmy.

Ja nevim co je ok a co ne (dusevni vlastnictvi vs. omezovani ostatnich -
pripadne domacich pestitelu), ale kdyby fungovalo zemedelstvi dnes
neefektivne jako pred 200 lety, davno by zapadni civilizace zredukovala svuj
pocet i objem, zkratka danovym poplatnikum je nutno nejak prihrat chleb a
hry a soucasne tyto ovecky nechteji makat na poli a chteji bydlet v
domeckach, ktere nutne zabiraji ornou pudu a nechteji prejit na pranu a tedy
chteji zrat... Hlavne levne a bezpracne. Vzdyt nas to tak naucili.

Vse je o kompromisu. Stejne jako cast ovecek pritakava a cast ovecek je slne
aktivisticka a system tak nejak stale preziva a prezivat bude jeste hodne
dlouho (nazory jak to krachne slysime xx let). Udelat si na to objektivni
nazor ani poradne nejde protoze to je trochu slozite tema, ale hadam ze
zemedelci produkty Monsanta chteji, jak jinak by mohl tento koncern
prosperovat? Hure uz na tom asi bude BASF a jeho GMO kukurice, i kdyz jeden
nikdy nevi.