UV laser s kruhovou stopou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Květen 11 02:27:17 CEST 2013

Tak jsem delal pokusy a takove jsou prvni poznatky.
Zatim nemam UV laser, tak jsem to zkousel na cervenem.

1 -Varianta s clonkou pred ohniskem je realizovatelna, funguje
   to pekne.
2 - Je dobre dat clonku co nejbliz laseru, protoze pak muze byt dira
  v clonce vetsi a naroky na presnost jsou vyrazne mensi. Pokud se
  clonka da az tesne pred ohnisko, tak pak se kazda nerovnost hrany
  diry nebo otrep projevi mnohokrat zvetseny.
3 - Minimalni prumer stopy je odhadem kolem 0.15mm.
4 - Pri zvetseni stopy na pozadovane 3mm vypada stopa rovnomerne
   nasvicena.
5 - S pouzitou optikou je pro nastaveni stopy v rozpeti 0.15 - 3 mm
  treba zdvih osy Z cca 50mm, coz je pro malou frezku akorat.
6 - Ztrata vykonu diky clonce celkem odpovida predpokladum, odhadem
  by se melo dat vyuzit 25-30% celkoveho vykonu.
7 - Cela sestava bude hodne narocna na presnost serizeni. Takze to
  chce na to myslet predem a udelat tam nejaky system bocniho
  stelovani clonky nejakym sroubovym mechanismem.
8 - Zvolena testovaci metoda pomoci soustruhu se maximalne osvedcila
   (laser v hlave, clonka na supportu, ozarovana plocha na konikovi).

Takze celkove spokojenost.

PL