Datovy tarif M2M

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Květen 10 17:14:25 CEST 2013

Ahoj,

někdo tu bádal nad datovými tarify pro M2M. Zrovna teď jsem si přečetl
tuto zprávu:

http://mobil.idnes.cz/predplacena-karta-mobil-cz-dc5-/mobilni-operatori.aspx?c=A130510_122030_mobilni-operatori_jm

Napadlo mě, že možná by to mohlo být řešení pro takové použití, kde
stačí nízká rychlost přenosu. Ten nadpis je samozřejmě nesmysl, ale
jestli to dobře chápu, dobijete si za 200 Kč na volání/SMS a dostanete
FUP 200 MB na jeden měsíc. Jakmile vyčerpáte těchto 200 MB (nebo
uplyne měsíc), přejde internet na rychlost 16 kbps a bude dál
fungovat. Což by mohlo třeba pro nějaké M2M spojení bohatě stačit.
Například na přenos rychlosti větru nebo počasí (jak tu někdo chtěl).
A ještě by se dala občas poslat SMS, aby se využily ty dvě stovky.

Samozřejmě jde o to, jak často se musí dobíjet kredit, než dojde k
zablokování SIM karty - to tam nepíšou, to bude zřejmě v podmínkách,
až to spustí:

http://www.mobil.cz/

Pokud by stačilo dobít 200 Kč třeba jednou ročně, nebylo by to zase
tak špatné, možná i jednou za půl roku by to mohlo být zajímavé.

Já to nevyužiju, ale posílám tuto informaci do pléna. Tak dumejte,
třeba se to někomu bude hodit :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem